Welcome to the Chair for Information Systems (Prof. Dr. Helmut Krcmar)

The Chair for Information Systems was founded in 1987 at the University of Hohenheim. In 2002 Prof. Dr. Helmut Krcmar followed the call of the Technische Universität München. The chair belongs to the Faculty of Informatics. Since then, the chair has continued to grow. In August 2020, it includes 37 employees from different research areas.

News

Das Sommersemester 2020 ist gestartet, aber irgendwie kommt Ihr noch nicht so recht in Fahrt? Wie kann Studium und Lehre trotz Social Distancing organisiert werden? Was braucht es, damit Ihr im digitalen Sommersemester vernünftig lernen und lehren könnt? Wir wollen mit Euch diese... [mehr]

Einstellungsdatum: ab sofort [mehr]

The Chair for Information Systems is thrilled to announce a new advanced practical course for the upcoming semester. We offer this course in cooperation with ServiceNow, a fast-growing platform for workflow management led by former SAP CEO Bill McDermott. ServiceNow helps their... [mehr]

On Tuesday, 6th of Mai 2019 the webinar “Reference Management with EndNote - Introductory Course” will take place. Time: 2:00 – 4:30 pm Link to register: https://www.ub.tum.de/en/webinar/880 Language: English The course will provide hands-on training on all important basic... [mehr]

Wann: 29. April 2020; 14.00 - 16.30 Uhr Wo: Webinarraum (wird nach der Anmeldung per Mail bekannt gegeben) Wer: Studierende und Mitarbeiter/innen der TU, ebenso wie Externe Was: Das Webinar besteht aus zwei Teilen, einem Grundlagenteil und einem weiterführenden Teil, in dem die... [mehr]

This week, the Chair of Information Systems presents nine papers at the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik in Potsdam: • The Role of Dynamic Capabilities in Overcoming Socio-Cognitive Inertia During Digital Transformation – A Configurational Perspective... [mehr]

Einstellungsdatum: ab sofort / flexibel nach Absprache [mehr]

Das Seminar wird von einem Experten im IT-Recht abgehalten, welcher im Bayerischen Staatsministerium für Digitales arbeitet. Es richtet sich zum einen an Studierende, die den öffentlichen Dienst als Arbeitnehmer ansehen. Zum anderen ist es für Studierende interessant, welche im... [mehr]

Wann: 13. Februar 2020; 14.00 - 16.30 Uhr Wo: Adobe Connect Meeting Room (wird nach der Anmeldung per Mail bekannt gegeben) Wer: Studierende und Mitarbeiter/innen der TU, ebenso wie Externe Was: Das Webinar besteht aus zwei Teilen, einem Grundlagenteil und einem weiterführenden... [mehr]

You'll learn how to ... add / import reference in EndNote organise collected references create bibliographies cite literature with the Word plug-in Cite-While-You-Write change citation styles When: 28. January 2020; 2 pm - 4.30 pm Where: Adobe Connect Meeting Room (Link is... [mehr]